domingo, 16 de janeiro de 2011

Hasty Decisions

Every day we make choices, we must therefore be wary of hasty decisions, timely, emotional,
especially if we have a leadership position.

Hasty decisions in the field of affective relationship traumatized. Bring irreparable consequences and often overlaps with other decisions and consequences that form an endless snowball, growing every day and comprehensive engagement.

When we face times of difficulty or when the fights hit our house orwhen businesses are not going well, we are required to make decisions that do not always be the best, then, are hasty decisions.

The geographical shift does not mean that the problems would end. Moving house will not solve the problem. Change city will not solvethe situation. Changing church will not solve the frustration. Thinking about running away will not solve the problem. God does not want us to take the decision to do so. God does not want us to take hasty decisions.

Hasty decisions rarely have good results

If you look at your past, you'll see that many of the issues faced were a mere nonsense, things could be different, much easier to be solved, if seen with other eyes and looked up without much sentimentality and selfishness.

What really interferes with our life are not the problems but they are our attitudes towards the problems.

Know that even if a storm hits you, dense cloud cover your sky, yet the sun still shining above the clouds ... rain come and go, but the sun still shines forever. Act with confidence, assured that everything will be better.

quarta-feira, 12 de janeiro de 2011

Quando Deus tira algo de seu alcance, ele não está punindo-o, mas apenas abrindo suas mãos para receber algo melhor.
Concentre-se nesta frase ... "A vontade de Deus nunca irá levá-lo aonde a Graça de Deus não irá protegê-lo."

domingo, 2 de janeiro de 2011

O valioso tempo dos maduros

Contei meus anos e descobri que terei menos tempo para viver daqui
para a frente do que já vivi até agora.
Tenho muito mais passado do que futuro.
Sinto-me como aquele menino que recebeu uma bacia de cerejas..
As primeiras, ele chupou displicente, mas percebendo que faltam
poucas, rói o caroço.
Já não tenho tempo para lidar com mediocridades.
Não quero estar em reuniões onde desfilam egos inflamados.
Inquieto-me com invejosos tentando destruir quem eles admiram,
cobiçando seus lugares, talentos e sorte.
Já não tenho tempo para conversas intermináveis, para discutir
assuntos inúteis sobre vidas alheias que nem fazem parte da minha.
Já não tenho tempo para administrar melindres de pessoas, que apesar
da idade cronológica, são imaturos.
Detesto fazer acareação de desafectos que brigaram pelo majestoso cargo
de secretário geral do coral.
'As pessoas não debatem conteúdos, apenas os rótulos'.
Meu tempo tornou-se escasso para debater rótulos, quero a essência,
minha alma tem pressa...
Sem muitas cerejas na bacia, quero viver ao lado de gente humana,
muito humana; que sabe rir de seus tropeços, não se encanta com
triunfos, não se considera eleita antes da hora, não foge de sua
mortalidade,
Caminhar perto de coisas e pessoas de verdade,
O essencial faz a vida valer a pena.
E para mim, basta o essencial!

- Mário (Coelho Pinto)de Andrade, ensaista e ativista angolano, ou Ricardo Gondim, publicado no livro “Creio, mas tenho Dúvidas”, Editora Ultimato? -
Não sei, mas oderia ser meu, pois retrata exatamento o que sinto. Obrigado.